Kubwa - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Kimberley Robbesom - WaarBenJij.nu Kubwa - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Kimberley Robbesom - WaarBenJij.nu

Kubwa

Door: Kimberley

Blijf op de hoogte en volg Kimberley

18 Maart 2014 | Kenia, Kisumu

06-03-2014

Vandaag was alweer de laatste stage dag voor het weekend begint. Wat gaat dat toch eigenlijk snel hier! Toen ik binnenkwam op stage waren ze alweer aan het zingen en dansen. Daarna ben ik met Karina en Lina Mandasi’s gaan maken. Het lijkt op een soort van oliebol alleen dan in een driehoekige vorm. Met een soort van deeg maakte we eerst bolletjes en daarna met een deegroller maakte we rondjes en sneden deze toen in 4. Toen dat klaar was werden ze gebakken. De helft van de kinderen was naar een andere school gegaan om daar te sporten op het veld. Hier zijn we nog even gaan kijken, maar toen we aankwamen waren ze helaas net klaar. Met zijn alle liepen we weer terug wat ik maar eng vond. Er rijden hier zoveel auto’s, tuktuks, pikipiki's (brommer) en nog veel meer. Met z’n grote groep hier moeten oversteken gaat niet makkelijk. Hier stoppen namelijk niet alle mensen. In de middag nog een leraar wat Nederlands geleerd en hij mij Kiswahillis. Ik heb vandaag gezeten in een klas waar ze soort van kleedjes maken met wol om de stoelen een beetje leuk aan te kleden. In de avond hadden we denk ik een schrikwedstrijd. Wie kon iemand het meeste laten schrikken. Amy moet dit alleen nog veel oefenen haha!


07-03-2014

Vandaag gingen we naar de vrouwengevangenis. Bij aankomst konden we dit keer gelijk door de poort. Achter de poort woonde gewoon nog mensen wat ik dus eigenlijk niet verwacht had en dus best raar was om te zien. Toen we aankwamen maakte ik een foto van de buitenkant. Ook zagen we een groep met meiden/vrouwen voorbij lopen die richting het land gingen. Bij hun liepen 2 bewakers beiden alleen maar met een klein stokje in hun handen?! Even later konden we eindelijk binnen en mochten we doorlopen naar het kantoor. De tuin zag er heel netjes uit en ook de gebouwen zagen er heel goed uit voor hier in Kenia! We mochten plaats nemen in het kantoor en helaas kregen we toen te horen dat we het gebouw helaas niet binnen mochten. Wel mochten we vragen stellen, maar helaas konden deze ook niet allemaal beantwoord worden. Vrouwen die zwanger zijn of een kindje hebben onder de 4 jaar mogen gewoon bij hun moeder blijven. Ik vroeg me af of dat wel veilig was. Dit was veilig omdat hier veel opgelet word. En ook hebben ze een soort van kinderdagverblijf waar de kinderen overdag kunnen spelen. Op dit moment zaten er geloof ik 10 kleintjes! Er werd ons ineens ook verteld dat we geen foto’s mogen maken en zelfs niet van de buitenkant : oeps… Snel deleten die foto dan maar. Daarna reden we door naar kiboko bay om lekker aan het zwembad te liggen. Daarnaast had je een heel groot meer liggen waar ook nijlpaarden inzitten. Helaas hebben we die niet gezien:(. Deze dag stond er onwijs veel wind en oeps opeens was ik knalrood. Toen we terug thuis aankwamen kon ik mezelf bijna niet meer bewegen. AUWWW alles deed onwijs veel pijn. Lopen met gestrekte benen ging niet meer en zelfs een koude douche hielp niet! In de avond gingen we uit eten en bestelde ik water. Kwam ze aangezet met een soda. Die had ik niet besteld dus nog een keer gezegd dat ik water wilde. Kwam ze terug met een fanta?? Praat ik zo onduidelijk? Weer kon ze terug en dit keer kwam ze met niks terug. Fijn dan maar aan iemand anders vragen. Ik had het ijskoud doordat ik zo verbrand was dus vroeg ik of ik thee mocht en dat ik mijn water niet meer hoefde die ik een half uur geleden besteld had. Black or white tea? Hhmmm ik vroeg een witte maar de andere dachten dat ik zwart moest bestellen. Zwart dan maar. Na 20 minuten gewacht te hebben kwam ze dan eindelijk. Maar met wat? Met koffie. Nu werd ik echt gek hoor, ik vertelde haar dat ik thee wou geen koffie. Ze ging kijken wat ze kon doen. Toen dit weer zo lang duurde heb ik verteld dat ik niks meer wilde hebben en dus ook echt niet zou gaan betalen voor de koffie. Uiteindelijk stond het wel op de bon, maar heb ik het niet betaald wat ze dan toch goed vonden gelukkig! Daarna wilde iedereen uit, waar ik best tegenop zag met mijn verbrande lichaam. Samen met Amy, Dagmar en Lindy naar samba’s gegaan. Wanneer ik bleef staan werd ik helemaal duizelig dus ik bleef maar lekker zitten. Wat baalde ik ervan dat ik mee was gegaan. Voor hun was het zo niet gezellig maar ook voor mezelf niet. Ik was heel blij toen we eindelijk naar huis gaan. Dit werd een pijnlijke nacht helaas..

08-03-2014

Vandaag gingen Lindy, Sascha, Amy en ik op tijd naar de masai markt om een beetje rond te kijken of ze nog wat leuke dingen hadden om mee te nemen naar huis. Daarna zijn we lekker gaan lunchen en hebben hier toen bijna de hele middag gezeten. Daarna nog even boodschappen gedaan en naar huis gegaan. In de avond zijn we met z’n 4e thuis gebleven om te koken. Om 8 uur zijn we naar de bioscoop gereden en ook Jorien, Dagmar en Juul gingen mee. De film was erg leuk en de bioscoop leek eigenlijk op de bios in Bergen op Zoom. Na de film nog een gezellig avond met Amy gehad en lekker geskyped met mijn schatje <3.

09-03-2013

Vandaag weer vroeg eruit gegaan en om 10 uur naar de zondags markt gegaan met Amy, Sascha en Lindy. Het was ontzettend warm en druk dus echt leuk vond ik het niet. Wanneer je hier wilt kijken voor kleren moet je zoeken in een berg op elkaar gegooide kleren. Toen we terug kwamen zijn we lekker gaan zwemmen en heb ik de schaduw opgezocht… In de avond zijn Sascha, Judith en Rachel uit eten geweest en ben ik samen met Amy thuis gebleven. We zijn nog even boodschappen gaan doen. Toen we in de rij stonden zag ik een hele dikke vlieg op Amy haar shirt waarop ik dus iewll zei en Amy zich kapot schrok. Snel blaasde ze omdat ze niet wist wat het was en haar handen vol zaten. Ze liet per ongeluk haar blikje energy vallen die alle kanten op begon te spuiten. Wij moesten kei hard lachen vooral toen een man hem wilde oppakken en het recht in zijn gezicht spoot. Oeps sorry haha maar stoppen met lachen ging niet. Er kwam een medewerker naar ons toe die vroeg waarom wij aan het lachen waren, maar we konden niet meer stoppen. Hij zei dat Amy het blikje wel moest betalen dus Amy was verstandig en zei meteen oké is goed. Weer herhaalde de man ja je moet het wel betalen hoor! Ja dat zei ik toch al? Hahahahaha! Op de terug weg hebben we ons zelf helemaal kapot gelachen om van alles, maar wanneer je dat typt lijkt het niet grappig dus dat zal ik jullie besparen!

10-03-2014

Vandaag ben ik een dagje met Amy mee geweest naar mama Ngina. Samuel moest naar het ziekenhuis voor controle. Hij zit flink onder het gewicht van een kind van 9 maanden en kreeg dus speciale voeding. Helaas is hij niet aangekomen en dus moet hij doorgaan met de zakjes! Voordat we naar het ziekenhuis gingen zag ik een kindje met een enorme wond in zijn nek. Helemaal groen rood en wit. Het werd al wel verzorgd, maar ik vond het er echt niet goed uitzien! We zijn toen naar de headteacher geweest om te vragen of het goed was dat we Reuben mee zouden nemen. Gelukkig vond hij dit goed dus ook hij ging met ons mee. Amy liep met Samuel het ene gebouw in en ik met Reuben het andere gebouw. Toen ik bij de dokter zat vertelde hij mij dat hij een spuit moest gaan halen en dat het dan binnen 2-3 dagen beter zou moeten zijn. We namen weer plaats in de andere wachtruimte en ik voelde me echt aangestaard haha! Die mensen zullen ook wel denken : is dat nou haar kind?! Eindelijk waren we aan de beurt en werd hij over mijn been heen gehangen. Hij kreeg een spuit in zijn billen. Arm kind wat had ik medelijden zeg. Toen hij de spuit kreeg keek ik snel de andere kant op :x. Ik voelde heel z’n lijf aanspannen en hij begon te huilen. Dit duurde maar een paar seconde dus flinke jongen! Morgen moet hij weer terug :(. Daarna moesten we langs de apotheek om wat spulletjes te halen voor hem. Bij terugkomst zijn we even in het klasje gaan zitten en daarna werden alle kindjes gewassen. Daarna gingen alle kinderen eten. Rond kwart over 2 konden Amy en ik telkens kindjes naar boven dragen om te gaan slapen. Om half 4 hebben we nog 3 kindjes meegenomen naar de supermarkt. Eerst zijn we naar boven geweest waar een speelhal is. We hebben in de botsauto’s gereden, ze hebben in een vliegtuigje gezeten en we zijn gaan air hockeyen. Toen boodschappen gaan doen en kregen ze een zakje chips en wat drinken. Ook voor de andere van de groep namen we lekker chips mee! Op de terug weg hebben ze wel 3x dankjewel gezegd. Hartstikke leuk en gezellig middagje was dat dus!

11-03-2014

Vandaag weer een dagje op de Lutheran school, maar had liever met Amy meegegaan naar mama Ngina. Reuben waar ik gister mee naar het ziekenhuis was geweest moest vandaag weer. Ook al heb ik hem nog maar 2x gezien ik ben er nu al helemaal verliefd op:$. Gelukkig kon ik hem nog heel even zien en knuffelen toen we Amy af gingen zetten. Mijn stage daarna is erg rustig verlopen.

12-03-2014

Vanochtend weer Reuben even gezien die met zijn armen omhoog ging staan. Aawh wat een schatje toch. Zou hem zo mee naar huis nemen! Helaas mag dat niet van Jimmy:(. Daarna weer doorgereden naar de Lutheran. In de ochtend zijn we naar een andere school gegaan met de helft van de kinderen om daar te sporten. De jongens en meisjes waren gescheiden. We gingen voetballen en ook ik heb meegedaan. Was erg leuk om mee te doen en hun zoveel plezier te zien hebben. Daarna nog overgegooid met de kinderen en daarna zijn we allemaal op de grond gaan zitten om uit te rusten. Gelukkig scheen de zon niet en was het dus niet heel warm. Kwart over 10 gingen we weer terug zodat we op tijd waren voor de pauze. Na de pauze kreeg ik een gesprek met iemand die van alles over Nederland ging vragen. Daarna nam hij me mee naar het computerlokaal en vroeg of dat ik mijn huis kon laten zien. Helemaal geweldig vonden ze dat! Daarna kwam weer een andere man me halen die een filmpje had op uitzending gemist en of ik het wilde vertalen. Het was een film over mensen met een beperking in Ahoy. Een coach van een aantal jaar geleden had een buurmeisje die daar ging optreden. Hij had nog steeds contact met haar vandaar dat hij dit had gehoord. In de middag zat ik op een bankje naast een meisje. Ineens deed ze een koprol naar voren en bleef naar boven kijken. Toen begon opeens haar lichaam te trillen dus ben ik er snel iemand bij gaan roepen. Ook haar ogen begonnen te trillen en rolde alle kanten op en het kwijl kwam uit haar mond gelopen. Schoenen werden onder haar hoofd gelegd en de bankjes werden opzij gezet. Heel eng om dit zo te zien. Daarna wilde ze weer gaan opstaan maar ze moesten veel moeite doen om haar niet omhoog te laten komen. Een ander kindje kwam met een matras aangelopen om haar daar op te leggen. Maar ook toen wilde ze telkens opstaan. Eindelijk werd ze rustig en bleef ze liggen. Daarna verliep de middag rustig en ben ik nog even naar de Head teacher geweest. Toen ik buiten kwam en Mike wilde bellen stond Amy ineens voor mijn neus. Tegenvaller dacht ik want wilde nog even langs mama Ngina om Reuben nog even te zien. Maar Amy zei dat ze Reuben bij had. Wat was ik daar blij mee zeg!

13-03-2014

Vandaag zou ik eigenlijk een dagje mee gaan met Sascha. Alleen omdat zij uitgedroogd was en aan het infuus lag ging dit niet meer. Toen we aankwamen bij mama Ngina kwam een moeder naar mij toe om te vragen of ik weer met Reuben mee ging naar het ziekenhuis. Waarom ook niet dacht ik aangezien ik op stage verteld had dat ik niet kwam. Ik dacht kan geen kwaad een ochtendje mee en dan zou ik in de middag naar mijn stageplek gaan aangezien ik morgen ook een ochtendje ga. We zijn toen eerst doorgereden en toen we terug kwamen vroeg Amy of ik nog even snel mee wilde naar de school van Tony (kindje die op mama Ngina woont). Het was nog maar half 10 dus besloot ik mee te gaan. Onderweg er naar toe zagen we een heel leuk schooltje. Een vrouw nodigde ons uit om even binnen te kijken. We liepen mee naar binnen en alle kindjes kwamen op ons af. Het was een heel klein schooltje helemaal beschildert en leuk versierd met knutselwerkjes! Ook was er een klein speeltuintje voor de kinderen. Daarna namen we weer afscheid en liepen we weer verder. Toen we aankwamen bij de school van Tony liepen we eerst langs de headteacher om te vragen of dat we binnen mochten kijken. Dit was geen probleem. Eindelijk hadden we de klas van Tony gevonden. Toen zijn docent zijn examens liet zien was ze erg trots. Hij was gewoon 2de van de klas! Hij was erg verlegen en durfde niet veel te zeggen. Daarna gingen we weer weg en zag Amy tassen hangen. Hier wilde ze even kijken om dan aan Tony te geven aangezien hij zo goed zijn best had gedaan! We zagen Judith, Rachel en Millicent lopen. Die waren alleen niet heel blij met wat ik aan het doen was. Omdat ze hadden verwacht dat ik gewoon op mijn stage was, want ik had niks laten weten. Om mijn uren van de ochtend in te halen moest ik tot 5 uur blijven. We konden daarna meteen een tuktuk pakken om beide snel terug te gaan naar onze stageplek. Toen ik aankwam bij de Lutheran ben ik meteen naar de headteacher geweest om eerlijk de ochtend te vertellen. Ze begon te lachen en zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Ze vertelde me dat ik dit gisteren al verteld had dat ik niet zou komen en dat dit dus ook geen enkel probleem was. Ik vertelde dat ik tot 5 uur moest blijven, maar dat ik niet wist wat ik dan zou moeten doen. Ze keek me verbaasd aan en zei dat er dan niks meer te doen was dus dat het eigenlijk niet kon. Ze ging even denken en zei toen dat ik dan maar gewoon bij de huismoeders moest kijken wat die deden. Na het gesprek ben ik weer terug gegaan en ben ik buiten gaan spelen met een klas. Al snel was het pauze en na de pauze waren de kinderen moe en hebben we niet meer veel met ze gedaan. Toen iedereen naar huis ging om half 4 heb ik die 1,5 uur gevuld door te praten met leraren. In de avond zijn we nog even naar de supermarkt gegaan en konden we eindelijk om 9 uur gaan eten.

14-03-2014

Vandaag zouden de meeste kinderen naar de Kisumu pentecostal church gaan dus zouden ze me daar verwachten. Toen ik aankwam wist niemand waar ze waren en moest ik maar even buiten om het bankje wachten? Na 1,5 uur gewacht te hebben zag ik eindelijk steeds meer klassen binnen lopen. Ik liep het veld op waar een groep stond te oefenen. Deze kinderen kwamen van de Joel Omino school. Ik ben daar even blijven kijken en ben daarna onder de tent voor de leraren gaan zitten. Het werd drukker en drukker maar nog steeds niemand te zien van mijn stage. Daarna zijn de klassen 1 voor 1 gaan optreden. Sommige deden dansen en andere zingen. Was erg leuk om dit te zien. Toen ik daarna gingen wachten op de tuktuk hoorde ik ineens mijn naam. Ja hoor daar waren ze. Ik vroeg hoelang ze er al waren. Vanaf 10 uur… Ik legde uit dat ik er al om kwart over 8 was. Het weer vandaag was erg slecht en dat was de reden waarom ze pas zo laat kwamen. Hun gingen ook al weer weg om te gaan eten werd mij verteld. Daarna ben ik terug naar huis gegaan en heb ik niet veel meer gedaan. In de avond gingen Sascha, Rachel en Judith uit eten en ben ik thuis gebleven samen met Amy.

15-03-2014

Vandaag hebben we lekker uitgeslapen en toen ik wakker werd waren Sascha, Rachel en Judith weg. Amy en ik wilde vandaag in de middag eigenlijk naar mama Ngina gaan om de kindjes te gaan schminken. Helaas hoorde we dat de tuktuk er al om half 5 zou staan dus besloten we dit een andere keer te doen. Na een lange hobbelige rit kwamen we eindelijk aan bij Dunga hill camp. Hier zouden we de zonsondergang kunnen zien en zou een kampvuur met BBQ en live music zijn. Jammer genoeg zat het weer niet echt mee. De zonsondergang hebben we gelukkig wel kunnen zien, maar dit was wel maar heel kort. Het kampvuur en de live music in helaas niet door. Om half 9 zijn we weer terug naar het huisje gegaan en zouden we nog gaan poolen. Aangezien het half 11 was had ik hier niet meer bepaald zin in. Samen met Amy ben ik toen thuis gebleven en hebben we lekker film gekeken.

16-03-2014

Toen ik wakker werd sliep iedereen nog op Amy na. We zijn toen samen even boodschappen gaan doen en daarna thuis gaan ontbijten/lunchen. In de middag zijn we lekker aan het zwembad gaan liggen en kwam Sammy nog langs met zijn vrouw en zijn zoontje. In de avond zijn Sascha en Judith pizza gaan eten en ben ik samen met Amy lekker zelfgemaakte frietjes gaan bakken:D.

17-03-2014

Vandaag ging de helft van de kinderen weer naar de andere school om daar te spelen op het veld. Ik ben toen gewoon bij de school gebleven! Ik ben in klas 2 gaan zitten en heb een meisje geholpen met torens bouwen. Daarna ging ik vierkantjes, driehoekjes en rondjes tekenen en moest zij proberen om binnen de lijntjes te tekenen. Na de pauze ben ik in het computerlokaal gaan zitten. Er werd aan mij gevraagd of dat ik de ICC kon in Nederland en de hague? Geen idee wat dat moest betekenen. (uiteindelijk ben ik erachter gekomen wat de hague betekent : Den Haag) Er waren al meer mensen die aan mij iets over de icc vroegen. Voor de rest bleven ze maar praten over facebook. En ook of dat ik ze wilde toevoegen. Hier heb ik me tot nu toe gelukkig onder uit kunnen praten. Daarna gingen ze de kinderen leren hoe een telefoon werkt. De nummers werden op het bord geschreven van de 3 telefoons die ze hadden zodat ze naar elkaar konden bellen. Daarna vroegen ze mijn nummer. Ik vertelde dat ik die niet wist helaas waren ze slim om mij naar een telefoon te laten bellen zodat ze hem toch hadden. Een paar minuten later kreeg ik een smsje : Hello Kimberley. Had ik nu maar gezegd dat ik me nummer niet wilde geven omdat dat privé is. Weer een paar minuten later kreeg ik : have you finished reading the assignment of Kiswhili that i gave you? En dat terwijl hij 3 meter verderop zat. Dus zei ik maar gewoon no i.p.v. een smsje terug te sturen. ’S Avonds werd ik ineens gebeld en bleek dat hij mij dus belde?! Maar mooi niet dat ik ging opnemen haha. In de pauze waren de kinderen erg onrustig. Iedereen was elkaar aan het slaan of aan het schoppen. Ze gingen zelfs met stenen naar elkaar gooien. Veel leraren waren er niet te bekennen en dus kon ik de hele tijd alles afpakken en zeggen dat ze aardig moesten zijn voor elkaar. Veel van hun kunnen niet goed Engels en dus luisterde ze ook niet naar mij. Daarna heb ik nog bij de verpleegkundige gezeten die een tijd geleden een kaart had gekregen van een oud staigere uit Nederland. Haar adres stond op de envelop en die had ze per ongeluk weggegooid. Ik heb haar toen via facebook opgezocht en een privé bericht gestuurd voor haar adres. Vicky (de verpleegster) was helemaal blij en bleef me bedanken. Ze vroeg me of dat ik haar morgen wilde helpen met facebook zodat ze ook nog andere mensen kan opzoeken. Voor de rest is de dag rustig verlopen.

18-03-2014

Vandaag werd ik eindelijk een keer wakker zonder moe te zijn! Ook had ik nu echt zin om naar stage te gaan! Ik had van Sascha vouwblaadjes gekregen dus nu kon ik ook echt iets met de kinderen gaan doen! Eerst zaten we weer met z’n alle in de grote ruimte en werd er gezongen en gebeden. Daarna ging iedereen naar zijn eigen klas en wilde ik beginnen met nagels lakken aangezien heel veel kinderen mijn nagellak zagen en dat ook wilde. Dit ben ik eerst na gaan vragen, maar helaas mocht dit alleen op hun voeten. Dit omdat ze hun handen in hun mond zullen gaan stoppen. Ik ben toen in 2 klassen geweest om de teennagels te lakken van de meisjes. Daarna lieten ze het aan iedereen zien. Leuk om te zien dat ze dit zo leuk vonden! Daarna ben ik met klas 3 buiten gaan stoep krijten. En ben toen de nummers 1 t/m 10 gaan opschrijven en deed voor dat ze op een been moesten gaan staan en dan springen van het ene getal naar het andere. Weet niet precies hoe ik dit uit moet leggen maar denk dat jullie dat wel weten als jullie terug denken aan de basisschool haha. Hier hadden ze wel moeite mee, maar ze hadden plezier en daar gaat het om! Daarna ben ik bloemen gaan knippen op vouwblaadjes en mochten ze die inkleuren. De blaadjes van de bloem heb ik toen gevouwen en het resultaat was leuk om te zien! Na de lunchpauze kwam er een jongen naar me toe en liet zijn vinger zien. Deze was helemaal dik en groen. Ik ben toen samen met hem naar de verpleegster geweest. Zij heeft hem toen open geprikt en daarna ging ze er met een spuit in. Volgens mij haalde ze alles eruit wat er nog in zat. Ik heb niet gekeken vandaar dat ik het niet zeker weet haha. Ook kwam er nog een binnengelopen die was gevallen en een diepe wond had op zijn been. Toen ik vroeg of dat er geen pleister op moest werd mij verteld dat die er zo afvallen aangezien ze veel zweten. En daarna kwam nog een meisje binnen met een bult op haar hoofd en ik hoorde alleen de naam Jullias vallen. Dus neem aan dat hij dat bij haar had gedaan. Deze dag was Jullias namelijk al eerder van alles naar iedereen aan het gooien. Daarna heb ik nog samen met Vicky een facebook pagina aangemaakt. Volgens mij was dit haar eerste keer op een computer want ze begreep er namelijk helemaal niks van haha.


  • 18 Maart 2014 - 20:23

    PETRA:

    hoi Kimberley,wat een leuk verslag weer!!
    Het is goed te om te lezen dat je t nu toch wel beter naar je zin hebt.
    Nou nog een paar weekjes en dan zien we je gelukkig weer,geniet nog lekker ,tis eerder voorbij dan je denkt!!!
    Liefs Petra xxx

  • 18 Maart 2014 - 20:55

    Jimmy:

    Weer superleuk om wat te lezen lieverd!! Nog precies 2 weken en dan kan ik je weer lekker knuffelen gelukkig gaat de tijd snel dus hoef ik niet zo lang meer te wachten!! Ik mis je!! (L) xxxxxxxxx

  • 18 Maart 2014 - 21:04

    Ad Aanraad:

    wederom een spannend verslag. je maakt nogal wat mee zeg al die indrukken. je zult wel heel veel te vertellen hebben als je weer terug bent. nog even volhouden.je bent goed bezig. groetjes van ad uit woensdrecht.

  • 18 Maart 2014 - 21:47

    Michelle:

    Heee Kimmie <3,
    Wat een leuk verslag zeg & je maakt er zo veel mee :)!
    Gelukkig bevalt je stage nu wel beter, nog veel succes de laatste 2 weekjes
    en geniet er nog lekker van!
    Xxx van Michelle

  • 20 Maart 2014 - 20:23

    Judith :

    Hai Kmberley,
    Leuk hoor om alle verhalen bij te lezen, gelukkig heb je je draai een beetje gevonden. En de tijd vliegt voorbij, flink genieten dus van die laatste weken. De jongens willen heel graag wilde dieren zien en weten hoe de kinderen daar wonen, dus we hopen op mooie foto's.
    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Kisumu

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 Maart 2014

BACK TO HOLLAND

18 Maart 2014

Kubwa

05 Maart 2014

Internship

18 Februari 2014

first week in Kisumu
Kimberley

Actief sinds 30 Jan. 2014
Verslag gelezen: 3091
Totaal aantal bezoekers 7619

Voorgaande reizen:

30 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: